środa, 4 kwietnia 2018

OLD PHOTOGRAPHS

Jestem w trakcie projektu, który wymagał ode mnie zagłębienia się w stare zdjęcia, przeszukania folderów w komputerze o których już dawno zapomniałam. Znalazłam mnóstwo fotografii, które zresztą znajdują się pod zakładką "stare zdjęcia". Są to ujęcia z dawnego aparatu FujiFilm, długo je przeglądałam i wiecie co? Z niektórych naprawdę jestem dumna! Napłynęły mnie też pewne refleksje i pomyślałam, że muszę się z Wami nimi podzielić. 🤔


Ja swoją lustrzankę kupiłam bardzo późno, wtedy, kiedy wszyscy już dawno mieli nawet po kilka. Ale nadal twierdzę, że bardzo dobrze się stało. Teraz chwilę zajmuje mi zrobienie zdjęcia, które kiedyś musiałam robić pół godziny. Bo wszystkie wychodziły rozmazane, bo musiałam siedzieć cicho i czekać aż ten motyl usiądzie na kwiatku i mnie nie zauważy... i miało to swój urok. Trochę inaczej wtedy do tego podchodziłam. Jak mówiłam, że idę z aparatem na spacer, to nie było mnie pół dnia. No i dużo eksperymentowałam!

Postanowiłam przypomnieć sobie i Wam te stare czasy, stare zdjęcia. Ale korzystając z okazji, chciałbym, żebyście pamiętali, że nie trzeba od razu wydawać milinów na drogie sprzęty, żeby robić coś, co się lubi, niezależnie od tego jaka jest to dziedzina. Od czegoś trzeba zacząć, a najważniejszy jest zapał. Nie wystarczy mi palców u rąk, jakbym miałam zliczyć osoby, które w moim otoczeniu przez pewien okres były zafascynowane fotografią, ba! miały wtedy duże lepsze aparaty ode mnie i po prostu jakby ich zapał rozpłynął się w powietrzu.
A przecież nieważne czym to robimy, jak długo, czy tylko dla siebie, czy z kimś się tym dzielimy, nieważne co na ten temat myślą inni, ważne, że robi to całym sobą, że sprawia nam to przyjemność, że się nie poddajemy i, że wykorzystujemy wszystkie możliwości. Sama mam inne podejście do osób, które robią w swoim życiu cokolwiek, nawet jeśli nie do końca im to wychodzi, niż do kogoś, kto nie ma w swoim życiu żadnej, nawet najmniejszej pasji.

Mam dla Was dzisiaj swoje stare zdjęcia z kategorii: macro, zwierzęta, krajobrazy, ale uprzedzam, że jest ich bardzo dużo. Post dla cierpliwych i wytrzymałych osób! 🙊


 
















































 

 








































A Ty jak wspominasz początki ze swoją pasją?

30 komentarzy:

  1. Naprawdę niesamowite i klimatyczne te zdjęcia!
    Pozdrawiam cieplutko
    My Blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiele pięknych zdjęć, uwielbiam takie fotografie :) Ja czasem jak patrze na moje stare fotografie to az mnie bierze sentyment:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjecia masz talent kochana:*


    buziaki:*
    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, zdjęcia zachwycające! Zwłaszcza te makro!

    OdpowiedzUsuń
  5. wow, przypomniałaś mi czasy, kiedy sama siedziałam i czekałam na dobry kadr - tak jak wspomniałaś na początku :) A jaka to była radość, jeśli aparat akurat wyostrzył to, co chciałam, bo nie było możliwości ostrzyć ręcznie :D Myślę, że nauczyło nas to bardziej doceniać i zafascynować się fotografią, niż osoby, które od razu używały lustrzanek i dodatkowych obiektywów, bo zrobić fajny portret kitem, wcale nie jest tak łatwo :)
    A zdjęcie kota z językiem jest mega urocze <3 chyba moje ulubione z tego wpisu <3 Pozdrawiam :) // ~ mój blog ~

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkie zwierzątka z języczkami są cudne :) ale ten pająk (i jak dobrze widzę otoczony małymi pająkami?) to brr.... aż mi się już wydaje, że coś po mnie chodzi..

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale piękne zdjęcia, zwłaszcza wpadły mi w oko te ze słońcem !

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkie zdjęcia są cudowne. Dawno nie miałem okazji oglądać tak pięknych zdjęć! Masz talent do uwieczniania momentów i rękę do aparatu. Fotografie bardzo kreatywne, momenty uchwycone w idealnej chwili. Z ogromną przyjemnością obejrzałem zdjęcia, rozmarzyłem się i czuję niedosyt :D. ''Nie sprzęt lecz technika czyni z Ciebie zawodnika'' :)
    Pozdrawiam serdecznie!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Te zdjęcia to coś niesamowitego! :)
    https://dizzyfashion1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam robić zdjęcia. Twoje robią wrażenie :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. O tak, przegladnie swoich starych dzieł to jest coś, co zawsze sprawia, ze czuję sie jakoś dziwnie (ale w pozytywnym sensie!) i rozmyślam o tym, co było kiedyś :D Ale fakt, ja swoją lustrzankę też kupiłam naprawdę pózno i myślę podobnie, co Ty. Grunt to dobrze bawić się przy zdjęciach, a wtedy z tymi starytmi aparatami to też była jazda, haha! Pozdrawiam i bardzo dobrze, że jesteś z niektórych zdjęć wciąż dumna i nie ma się, co dziwić! Obserwuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Hello Sandra your old photos are just amazing and I love the emotions they generate.I love art and anything that can procure emotions and your work is awesome. You have a gift for photography ❤️

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam oglądać zbliżenia natury! ;) Pięknie Ci to wychodzi ;) ja bardziej lubię pozować niż robić zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdjęcia są cudowne! ogląda się je z wielką przyjemnością :)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię takie sentymentalne wpisy,bo sama sobie przypominam swoje początki i uśmiecham się pod nosem na myśl o tych wszystkich zdjęciach,z których byłam taka dumna (z niektórych nadal jestem,ale mimo wszystko większość mnie teraz śmieszy).
    Ja też kupiłam swoją lustrzankę bardzo późno,ba! ja w ogóle zainteresowałam się fotografią na poważnie bardzo późno,bo na drugim roku studiów. Wczesniej przez lata tak jak Ty obserwowałam wśród znajomych wysyp dobrych aparatów,których oni nie potrafili tak na prawdę nawet dobrze obsługiwać,więc doskonale wiem o czym mówisz i uważam,że bez podstawowej wiedzy umiejętności i zaangażowania nawet sprzętem za kilkanaście tysięcy można zrobić gniota,a czasem wystarczy poznać możliwości swojego nie najdroższego i niekoniecznie najnowszego sprzetu,żeby ustrzelić coś na prawdę fajnego. ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. wszystkie zdjęcia są świetne, chciałam jakieś wyróżnić w komentarzu, ale nie umiem się zdecydować :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Naprawdę ładne, klimatyczne i widać, że robione z pasją. Ja muszę przyznać, że gdy nie miałam super sprzętu to wkładałam całe serce w moje zdjęcia. Teraz ten zapał jakoś uleciał. Dobrze, że Ty cały czas pniesz się w górę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Niektóre z tych zdjęć są po prostu świetne! Nie powiedziałabym, że robione przez fotografa amatora. Super!
    Ja aparatu nie mam, wszystkie zdjęcia, które robie są tworzone telefonem.

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam zdjęcia! I z pasją jest tak jak mówisz - albo się ją tworzy niezależnie od tego czym i gdzie się jest, albo to nie pasja.. wiele ludzi myśli o fotografii, że to lubią bo przeglądają mase zdjęć, bo wrzucają zdjęcia na instagrama z tym samym filtrem, z minimalizmem czy masą ustawionych rzeczy do zdjeć - a według mnie pasja fotografii to długie spacery z aparatem w dłoni, niewazne czy są to góry, morze, lasy czy zwykły ogródek. Trzeba uczyć się, kombinować, eksperymentować i tworzyć! Świetne zdjęcia i nigdy ale to przenigdy nie powiedziałabym, że jestem amatorem ♥

    OdpowiedzUsuń
  20. śliczne zdjęcia. Też mam lustrzankę i jestem z niej mega zadowolona :)
    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Te zdjęcia są naprawdę super <3 mi bardzo rzadko podobają się zdjęcia, które robię bo wydają się takie banalne, ale kiedy zobacze podobne u kogoś to wow ahah :P

    OdpowiedzUsuń
  22. Jakich cierpliwych, bardzo przyjemnie ogląda się czyjeś wspomnienia i początki jednak :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale te zdjęcia są piękne... Zwłaszcza to przybliżenie na kropelki wody. R E W E L A C J A! Nawet nie wiedziałam, że można aż tak dobrze robić zdjęcia! Tyle osób zawsze mówi, że interesuje się fotografią, że robią świetne zdjęcia. A ja chyba dopiero teraz odkryłam co to znaczy świetne zdjęcie :)
    Ja ostatnio sobie troszkę porobiłam zdjęć na wsi. Czysta amatorszczyzna. Przy Twoich wymiękają, choć wcześniej mi się podobały ;p
    Mam wiele folderów na komputerze ze starymi zdjęciami i bardzo lubię do nich zaglądać i powspominać ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Zdjęcia są śliczne!
    Bardzo mi się podobają :)
    Pozdrawiam!

    https://anastyle14.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękne są te Twoje zdjęcia :)

    Pozdrawiam - http://izabiela.pl/

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękne zdjęcia i udowodniłaś iż można robić naprawdę świetne zdjęcia na wydając fortuny na sprzęt.

    OdpowiedzUsuń